the deep south and back to the north island again! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sharonne Linger - WaarBenJij.nu the deep south and back to the north island again! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sharonne Linger - WaarBenJij.nu

the deep south and back to the north island again!

Door: Sharonne

Blijf op de hoogte en volg Sharonne

02 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo hallo,

The deep south was erg gaaf! We hebben hier onze vriendin Fenke leren kennen, ook een nederlands meisje.

We zn naar milford sound geweest, dit was een mooie boot tocht maar erg kort. Hierna zn we naar gun's camp gegaan, een hostel in de middle of nowhere met kamers die je warm moet houden met een open haard.
het was eens weer een keer wat anders.

De dag erna zn we met de ferry naar Stewart island gegaan, de ferry tocht heen was best beetje spannend maar ook super gaaf! Zulke hoge golfen! Soms vloog je de lucht in. Fenke en ik hebben hier erg veel lol om gehad.
eenmaal aangekomen in Stewart island zijn we met ze alle gaan eten en hebben we naar een mooie zonsondergang gekeken.
in de avond zn we met onze zaklampen op pad gegaan om de bekende nieuw zeelandse vogel de kiwi te gaan zoeken. Na een paar uur lopen en zoeken hadden we t op gegeven, op dat moment vielen we er zo wat over 1heen.
Tot onze verbazing was deze kiwi erg groot!
We hebben dit later aan locals na gevraagd en die vertelde ons dat de Stewart island kiwi de grootste kiwi is.
Helaas zn er nog maar weinig wilde kiwi's dus we hebben echt enorm mazzel gehad dat we er een gezien hebben!! :D

Na Stewart island zijn we terug naar queens town gegaan voor een dagje. De volgende dag zijn we weer op de stray bus gesprongen op weg naar mount cook. Hier hebben we een mooie wandeling gedaan langs de gletsjers! Ons uit zicht van ons hostel kamer was adembenemend mooi! We keken rechtstreeks op de gletsjers!

Onze volgende stop was kaikoura! Hier hebben we onze vriendin Rose gezien en zn we uit eten geweest. Wine, pizza and rugby! Erg geslaagde avond dus!
De volgende dag zn we met wilde dolfijnen gaan zwemmen! Ik heb nog nooit zoveel dolfijnen bij elkaar gezien.
Onze gids vertelde dat er in de baai waar we nu waren meer dan 300 dolfijnen rond zwommen om ons heen.
Ze waren zooo vriendelijk en kwamen echt enorm dichtbij wauw wat gaf dat een kick zeg! Ik kan nu echt niet wachten om te gaan duiken! :D

Vervolgens zijn we met de ferry van picton naar wellington terug gegaan. En van wellington naar auckland.

We zijn nu al weer een weekje in auckland en eigenlijk wouden we heell graag het noorden eiland weer doen, helaas zn wij retravellers dat betekend dat andere mensen die voor de eerste keer gaan voor rang hebben. Dus helaas zitten alle bussen steeds vol!
Hopelijk kunnen we dinsdag op de bus.
We hebben hier wel gezellig halloween gevierd, en veel leuke mensen ontmoet! :) we hebben hier ook onze vriendin daisy gezien, we zn weer lekker uit eten geweest!
Daisy heeft ons naar een ijs salon gebracht dat kiwi yo heet.
Hier hebben we ontzettend lekkere ijs gehad.
je kon allemaal smaken uitkiezen en daar zelf snoep en sausjes op doen zoals caramel, chocilade, aardbeien en m&m's, chocolade hagelslag en aardbeien, banaan en oreo's! Echt heerlijk!

Maar Ik ben persoonlijk wel toe om naar Australië te gaan om een vast plekje even tijdelijk te hebben en te gaan werken.
ook kan ik niet wachten om heerlijk te gaan zwemmen en zonnen haha. Het is al bijna zover! Nog 2weekjes!

I'll keep in touch!

Love! & Happy halloween!!

• 05 November 2014 - 20:33

Ilonka:

Lieve schat!

Wat is het toch weer leuk om je reisverslag te lezen! Op deze manier kan ik toch mee genieten. Bij de verhalen komen telkens de prachtige foto's ben wel jaloers op jullie hoor!

Nu is het dan echt aftellen voordat jullie naar Australië gaan. Heerlijk de zon en ook weer een prachtige omgeving!

Geniet ervan maar dat zal niet moeilijk zijn!

Ik mis je super erg maar geniet met je mee! Love you! Xx